Trať:
Trať závodu si volíte sami, podle toho, jaké kontroly zvládnete navštívit a jak moc budete bloudit. Cílem není navštívit všechny kontroly, ale navštívit ty, které vám přinesou nejvíce bodů ve stanoveném limitu. Pozdní příjezd penalizujeme. Určitě vás poženeme do kopců i údolíček, abyste se trošku zapotili. Ono to půjde samo, protože Vysočina je už prostě taková (ikdyž toto je ta její mírnější část).

Prezentace:
Termín bude upřesněn

Start:
Místo startu bude v Čikově od kulturního domu. První dvojice vyjedou na trať v 11:00. Podle počtu přihlášených účastníků budeme volit počet zároveň startujících dvojic a rozestupy mezi nimi, abychom mohli poslední dvojici vypustit na trať nejpozději v 11:30.

Cíl a vyhlášení výsledků:
Cíl bude na stejném místě jako start. Časový limit budou mít všechny kategorie 5 hodin od startu. Výsledky z trati počítáme po vašem dojezdu, ale tím závod nekončí, viz níže. Výsledky pak vyhlásíme mezi devátou a desátou hodinou večer.

Bodování, kontroly:
Kontroly umístěné v terénu obodujeme v rozmezí od 1 do 80 bodů podle obtížnosti jejich dosažení. Číslo kontroly udává zároveň bodový zisk dosažený po získání kontroly, tj. kontrola číslo 23 je za 23 bodů. Maximum dosažitelných bodů oznámíme v rámci výkladu trati. Jednotlivé kontroly označíme bílo-oranžovými orienťáckými lampiónky (případně jinak) a na každou z nich umístíme orienťácké kleště (očíslované), aby nebylo možné jednotlivé kontroly zaměnit. Kleštěmi se procvakává hrací kartička. Od součtu získaných bodů za posbírané kontroly odečítáme penalizaci za pozdní příjezd. Prvních 5 minut 2 body za každou započatou minutu zpoždění, od 6. minuty 5 bodů za každou započatou minutu zpoždění, od 11. minuty pak 10 bodů za každou započatou minutu zpoždění. Příjezd o více jak 60 minut po limitu znamená ve všech kategoriích diskvalifikaci. Nasbírané body kontrolujeme výhradně z neroztržené hrací kartičky. Pokud ji někdo ztratí nebo ji přiveze nezpracovatelnou, budeme muset jeho tým vyřadit ze závodu.

Jak se určuje pořadí:
Hlavním úkolem je posbírat co nejvíce bodů. Tedy prvním srovnávacím kritériem jsou získané body za nalezené kontroly po započtení případné penalizace za pozdní příjezd. Když nasbíráte například 350 bodů, ale přijedete 6 a půl minuty po limitu, získáte 20 penalizačních bodů, tedy máte výsledných 330 bodů. Druhým kritériem je čas, jaký jste na sesbírání bodů potřebovali. Když bude mít jiná hlídka také 330 bodů, ale přijede třeba minutu před limitem, bude v pořadí před vámi, protože na získání stejného počtu bodů potřebovala méně času. Pokud by ani po porovnání času nebylo možné určit lepší tým, rozhoduje datum a čas přihlášení týmu do závodu. Dřívější registrace je výhodou. Případné spory řeší ředitel závodu. Průběžné výsledky bude možné zkontrolovat před závěrečným ceremoniálem, aby je mohli účastníci případně včas reklamovat.

Mapy:
Na závod připravíme speciální cykloturistické mapy v měřítku 1:40 000 od Mapy.cz. Čekejte mapy se zakreslenými kontrolami a bodovým ohodnocením kontrol. Mapy dostanete v okamžik startu, popis kontrol (pokud bude třeba) obdržíte při prezentaci. Pro orientaci v terénu je zakázáno využívat jakékoliv navigační systémy, navigace v mobilních telefonech apod.

Mapníky:
Rádi Vám půjčíme kobylkomapníky naší výroby. Budeme půjčovat mapníky otočné s rozměry 30 x 30 cm (více viz tento článek), za půjčovné 120 Kč. V případě potřeby Vám pomůžeme i s jejich montáží.
Mapníky si rezervujete přímo v rámci registrace na závod, platbu za jejich zapůjčení provedete až na místě, samostatně při vyzvednutí mapníku.

Vybavení:
– helma (připevněná na hlavě) je povinné vybavení,
– doporučujeme horské nebo trekingové kolo (případně s elektrickým pohonem),
– občerstvení a pití na cestu, mobilní telefon, mapník

Startovné (prosím uhraďte do 7 dnů po registraci):
Startovné za dvojici je odstupňováno do dvou pásem:
300 Kč při platbě převodem do 14. října, později platba už jen na místě,
400 Kč při platbě na místě.
Bankovní účet pořadatelů je 2100241054/2010. Jako VS uvádějte telefonní číslo zadané při registraci. Při placení doporučujeme následovat instrukce z e-mailu potvrzujícího registraci, je zde mj. odkaz, kde najdete QR kód pomocí něhož zaplatíte nejrychleji. A také se zde dočtete, že týmy, které neuhradí registrační poplatek do 7 dnů od registrace, přesouváme mezi náhradníky. Teprve platba nám dává jistotu, že účast v závodu máte v plánu nebo že nedošlo k registraci bez vědomí zaregistrovaných. A pokud by vám to nakonec nevyšlo, níže jsou naše přívětivé storno podmínky.
Garantujeme vysokou jistotu využití Vašich peněz. Těm, co se neodhlásí, ale na závod nepřijedou, startovné nevracíme. Pokud by nakonec nebylo možné akci uspořádat, vrátíme celý zaplacený obnos zpět.

Sponzorům a partnerům závodu nabízíme start zdarma, viz program pro sponzory!

Co dostanu za startovné:
Zejména parádně rozmístěné kontroly a k nim mapu. V ceně startovného je dále čaj před závodem a teplé jídlo po závodě, to vše pro oba z dvojice. A protože Vás budeme nutit zůstat na večer :), máme objednánu místní kapelu, která nám ten večer jistě parádně oživí. Vstup je také obsažený v ceně startovného.

Registrace:
Registraci týmu provádějte pomocí formuláře na této stránce. Vyberte si svoje startovní číslo a ovlivněte, kdy budete startovat. Vyšší čísla startují později. Maximální počet účastníků pro letošní ročník je 60 týmů. S registrací ale určitě neotálejte, pokud se do startovky nedostanete, stanete se pouhými náhradníky, kteří se pak budou dozvídat o uvolněných místech a budou se o ně muset rychle poprat. Registrace na místě budou pak už možné jen ve velmi v omezeném počtu.

Podmínky účasti:
Jsou na této stránce a určitě si je prosím důkladně pročtěte! Pokud s podmínkami nesouhlasíte, máte problém s pravidly uvedenými v těchto propozicích, neregistrujte se, nejezděte k nám a zamiřte za jinou zábavou.

Kategorie:

1) PL … Pidilidi (ti co pojedou dětskou verzi Čivavy)
2) N … Naděje (1 z účastníků je mladší než 15 let)
3) DD … Ženy
4) MD … Mix
5) MM … Muži
6) E … Elektrokola

Ubytování, jídlo a zázemí:
Ubytování zařizujeme jen částečně. Počítáme s tím, že určíme místo, kde vybudujeme “stanové městečko” nebo možná dvě. To první by bylo blízko kulturního domu, kde jsou záchody, to druhé by pak šlo udělat u fotbalového hřiště. Pár nejotrlejších se jistě bude moct vyspat na sále přímo v kulturáku. Naopak ubytování pro “slečinky”, si budete muset najít sami – třeba v Tasově, Náměšti nad Oslavou nebo Velké Bíteši.

Parkování na místě bude řádně označeno a bude samozřejmě možné i pro karavany.

Sponzoring:
Naše závody jsou našimi účastníky dobře hodnocené nejen díky organizačnímu nadšení našeho týmu, ale také díky tomu, že máme skvělé sponzory. Od roku 2020 jsme sponzory začali škálovat a péči o ně provádíme systematičtěji. Pokud byste měli zájem náš závod podpořit, pročtěte si podmínky a určitě se nám ozvěte. Jsme stále malá akce a každé podpory si umíme velmi vážit!